קידום אתרים לעסקים

קידום אתרים לעסקים

בעולם התחרותי של היום, כאשר להרבה עסקים בינוניים קטנים יש אתרי אינטרנט, חייבים לחשוב מהיכן להביא את הלקוחות שלנו בזירה האינטרנטית. הרי לא תקימו חנות, יפה ככל שתהיה – באמצע המדבר, מפני שאף אחד לא יגיע אליכם. אותו הדבר תקף לגבי בניית אתרים. לא מספיק להקים אתר יפה ומעוצב עם חווית משתמש נהדרת, אלא צריך לחשוב על הצד השיווקי וגם התאמתו למנועי חיפוש. החמישיה הראשונה בגוגל, הם "כיכר המדינה" אם תרצו, וכל המ שנמצא בדף 2 ומטה – זה בעצם המדבר שדיברנו עליו קודם.

 

מה זה בעצם קידום אתרים?

המונח המקובל באנגלית הוא SEO – ראשי תיבות של Search engine Optimization, קרי, התאמה למנועי חיפוש. המונח המקובל בעברית – 'קידום אתרים', הוא מעט כללי מדי שכן קידום יכול להתבצע במספר רב של דרכים.

שמדברים על קידום אתרים, לצורך העניין, הכוונה היא לקידום אתרים במנועי חיפוש, ובראשם גוגל. בישראל, בניגוד לארה"ב למשל, מעל 90% מהחיפושים (וכנראה גם יותר מכך) מתבצעים דרך גוגל, ועל כן הוא המנוע חיפוש העיקרי וגוגל הם אלו שמכתיבים את הטון בכל הקשור לתחום.

 

קידום אתרים במנועי חיפוש – דינמיות ללא הרף

חשוב להבין שהתחום הוא דינמי מאד ומשתנה ללא הרף. כך למשל, תוכל למצוא את האתר שלך בדף ראשון על ביטוי מסוים ב8:00 בבוקר, אך כאשר תבדוק שוב בערב, האתר ימוקם, על אותו ביטוי בדיוק, בתחתית דף שני.

 

למה זה בעצם קורה?

כל עוד יש מקדמי אתרים שעובדים מסביב לשעון – תמיד נראה שינויים בתוצאות. השינויים כאמור מתרחשם על בסיס שעתי מעטים הם הביטויים שיציבים לאורך זמן במקורות הראשונים או בכלל.

 

אז איך מתמודדים עם זה?

גוגל של שנת 2014 הוא מתוכחם מאי פעם, וכבר מכיר את רוב השיטות והטריקים שמבוצעים על ידי מקדמי אתרים שמנסים לתחמן את המערכת. אבל בכדי לבצע קידום איכותי שיחזיק לאורך זמן, עלינו ליישר קו עם ההנחיות של גוגל. המשמעות היא בגדול – ליצור אתרים כמה שיותר טובים, עם תוכן מעולה, מקורי ומרענן, שאנשים ישמחו לבקר בו, לגלוש בו עוד ועוד ואף לשתף אותו עם חברים שלהם. קידום מקצועי מתחיל בראש ובראשונה עם  אתר מקצועי.

 

מה חשוב שיהיה באתר מקצועי על מנת לקדם אותו כמו שצריך?

 

  • עיצוב מקצועי ושפה גרפית אחידה.
  • חווית משתמש טובה ונכונה, כאשר כל מקרה לגופו. חנות וירטואלית תהיה בונה בצורה שונה לגמרי מאתר תדמית, למשל.
  • קוד נקי ולא עמוס.
  • אופטימיזציה של תגיות מטא, תוכן וכו' – על מנת לעזור לגוגל להבין על מה מדובר באתר.
  • מהירות – אתר שירוץ לאט יספק חווית משתמש לא טובה ויגביר את נטישת המבקרים. אחסון אתרים אמין ואיכותי הוא קריטי.
  • גולשים מרוצים – תנו לגולשים שלכם מה שהם מחפשים, ספקו הרבה ערך, והם יודו לכם (ובסופו של דבר גם גוגל).

 

 

אבל בתכלס, מה מתבצע בתהליך הקידום? על מה אני צריך לשלם?

שאלה טובה. בראש ובראשונה צריך להבין, שקידום אתרים זה מרתון ולא ספרינט. בניגוד לפרסום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני זה תהליך ממושך מאד שדורש הרבה מאד עבודה, מעקב וניטור וכפועל יוצא גם הרבה סבלנות. במקרים מסוימים זה יכול לקחת חודשים ואף יותר מכך על מנת להגיע לתוצאות משמעותיות ולהופיע במקומות הראשונים. חשוב לזכור שבזמן שאנו עובדים, המתחרים שלנו לא נחים על זרי הדפנה – כך שאנחנו תמיד עובדים בסביבה תחרותית ולא "בתנאי מעבדה".

 

אז בכדי לענות על השאלה, להלן הסבר על תהליך הקידום, על קצה המזלג:

 

1. מחקר מילים ומתחרים. דבר ראשון, צריך לבדוק את הזירה בה אנו פועלים, מי הם המתחרים שלנו ועד כמה הם חזקים? מעריכים כמה זמן עבודה יידרש לנו על מנת להביא תוצאות משמעותיות, אחרת אין טעם להתחיל בפרוייקט. לאחר מכן, מתחילים ממחקר מילים מקצועי לתחום הרלוונטי שבו עוסק הלקוח, ומנסים לגבש ביחד רשימת ביטויים (חיפושים של משתמשים) עליהם נייצר תוכן איכותי לאתר (או נשפר ונבצע אופטימיזציה במידה וכבר קיים). תמיד צריך לגבש אסטרטגיה של תוכן להמשך על מנת להמשיך לעדכן את האתר ולספק ערך חדש לגולשים שלנו.

 

2. אופטימיזציה לקוד ולתוכן. המילה אופטימיזציה חוזרת על עצמה הרבה כאן.  משמעותה בעברת – 'טיוב', כלומר שיפור של הקיים. שיפור של הקוד והתוכן אומר שאנו מוודאים שקוד באתר והתוכן מותאמים לקריאה אופטימלית על ידי גוגל ושיש לנו תשתית נכונה ומתאימה לקידום האתר.

 

3. קישורים פנימיים. קישורים פנימיים הם פקטור חשוב מאד בתהליך של קידום – גם עבור המשתמשים וגם עבור גוגל. קישור פנימי בין עמודי האתר שלכם, בצורה הגיונית שמשרתת את המשתמש, תתרום גם לקידום האתר כי זה עוזר לגוגל להבין את הקשר בין דפי האתר ומחזק אותם.

 

4. קישורים חיצוניים. נושא הקישורים הינו רגיש והם אחד הגורמים האחראיים לכל השינויים התדירים שאנו רואים מצד גוגל. באופן כללי נציין כי קישורים הם פקטור מרכזי בתהליך שגוגל מחשב ציוני אתרים (ובהתאם לכך מסדר את התוצאות), שכן קישור בעיני גוגל נחשב כ"המלצה". דבר זה היה נכון עד לפני כמה שנים, כאשר מקדמי אתרים התחילו לנצל זאת לרעה ולהשתמש בקישורים בצורה מוגזמת, לזבל אתרים בתוכן סתמי רק בשביל להוציא מהם קישור, ועוד שאר זוועות. מאז, גוגל נהיה חשדן מאד ומתייחס לכל קישור בצורה אחרת. יש קישורים שיכולים לתרום לאתר שלנו ויש קישורים שיכולים לגרום נזק.
מקדם אתרים מקצועי לא צריך לדאוג לקישורים, אלא צריך לייח"צן את האתר, ולחשוב על דרכים להביא אליו קהל גם במידה וגוגל לא היה קיים. קישור טוב הוא קישור שפוגש את קהל היעד שלך ומשרת אותו נאמנה.

 

5. ניטור, בקרה ושיפור מתמיד. לרשום מקדמי האתרים עומדים כלים רבים לבקרה ומדידה על כל מה שמתרחש מאחורי הקלעים. גוגל מספקים לנו כלים נהדרים כמו גוגל אנליטיקס וגוגל מנהלי אתרים (Webmaster Tools) שעוזרים לנו לקבל סטטיסטיקות על האתר ועוד מידע מעניין שיכול לסייע לנו.

 

יש עוד המון מרכיבים הקשורים לעולם הקידום, למידע נוסף הינך מוזמן ליצור איתנו קשר ולהתייעץ.

לקבלת הצעה

דברו איתנו 073-7599428