כתבות

3 טרנדים שכל מעצב אתרים חייב להכיר

 

כולנו יודעים שטרנדים הם מסוג הדברים שבאים והולכים. לפעמים אנחנו לוקחים בחשבון את יציאתו מהאופנה של עיצוב חדש לגמרי, בגלל שאנו יודעים שהטרנד בסופו של דבר יהיה נחלת העבר. ועדיין, בזמן שהטרנד קיים, נראה לנו שהוא מייצג את התקופה הנוכחית בצורה מושלמת. אני בוחן טרנדים בעיצוב אתרים שנים רבות, ואני יכול בכנות להגיד שכל טרנד היה נראה בעיניי מתאים לתקופה. טרנדים אף פעם לא מרגישים מאולצים, הם תמיד נותנים הרגשה טובה, פורמט מושלם שמייצג את המיטב שיש לנו להציע.

 

זה מביא אותנו למה שיש לנו היום, לא מחר או אתמול. כאן אני רוצה לסקור בקצרה 3 טרנדים שונים של עיצוב, שהם הסגנונות העכשוויים ביותר.

 

 

עיצוב אתר סמי-שטוח

בדרך כלל יש קונצנזוס לכך שעבר זמנו של סגנון עיצוב שהוא שטוח לגמרי. יש לנו תצוגה שלמה של עיצוב שטוח, כבר התמחינו באומנות של צללים שטוחים, ויש לנו כמובן הררים של טמפלטים יפים (אם כי לעיתים קרובות גנריים וחסרי מטרה) כדי לבחור מתוכם. לדעתי, עיצוב שטוח יכול להיות יפהפה, אבל גם גנרי מאד כאשר משתמשים בו בצורתו הטהורה. אני מניח שאני לא היחיד שחושב כך, בהינתן הכיוון הטבעי שבו הטרנד הזה הולך.

נראה שתקופת העיצוב השטוח בצורה הטהורה שלו היתה ריאקציה קיצונית. אבל דרך 'תהליך הטיהור' הזה קיבלנו משהו נהדר- הערכה חדשה למינימליזם. ככל שאנו מתקדמים, לאיפה שאנו נמצאים היום, אנו מוצאים עיצוב שטוח, אבל עם טאץ' של ריאליזם, ואני אפילו מעז לומר- רמזים לעיצוב סקאומורפי. בואו נסתכל בדוגמאות כדי שתבינו למה התכוונתי.

 

אתר מעוצב בסגנון דומה לגוגל

ה- Material Design של גוגל

הדוגמא הטובה ביותר לכך היא האפיון- Google Material Design. למרות שהעיצוב במהותו שטוח, אנו מוצאים רמזים של עומק המשתלבים בצורה עדינה בתוך האפיון. בדוגמא למעלה נוכל לראות שלכפתורים יש מעט צל. אפשר לראות בבירור איך זה מרמז על הפונקציונליות שלהם. יש שיקראו לזה סגנון סקאומורפי, ואני מניח שזה מה שזה, אבל חשוב מזה- זה מצביע בצורה ברורה על השימוש שצריך לעשות במאפיין הזה. זה משהו שצריך לדחוף או ללחוץ, והצל מרמז לכך.

 

 

 

עיצוב אתרים עם דשבורדים מגניבים

THEDASH.COM

לכלי האתרים הזה שנועד ליצירת Dashboards (לוחות מחוונים) אונליין, יש אלמנטים של עיצוב שטוח. עם זאת, הסגנון הדומיננטי פה מתכתב עם המראה הכמעט קלאסי של אפל. זה בהחלט מרגיש יותר סקאומורפי, בגלל השימוש הכבד בשיפועים. אבל הטכניקה אינה רנדומלית בכלל. שימו לב לדרך שבה כל מאפייני המפתח מטופלים בסגנון היותר- דרמטי הזה. הוא דוחף את מאפייני המפתח האלה לרקע הקדמי. מעניין שממשק ה-  dashboard הממשי משתמש באותו סגנון, אבל בצורה הרבה יותר עדינה. אני מאתגר אתכם לחשוב כמה סגנונות עיצוב שטוחים ולא-שטוחים יכולים להשתלב ביחד כדי להעביר מסר ברור ואפקטיבי בעיצוב שלכם.

 

 

 

שימוש בתמונות כרקע לאתר

אלמנט עיצוב פשוט, שנראה שהוא לגמרי יצא משליטה, הוא השימוש בתמונות רקע גדולות. בגלל האובססיה שלי עם עיצוב אתרים, ראיתי את הסגנון הזה באלפי אתרים, ואני יכול לכתוב ספר שלם בנושא. הדבר הכי חשוב שלומדים מזה הוא שצריך שתהיה מטרה. אל תזרקו תמונה רק בגלל שהיא נראית מגניבה. קל לעשות את זה עם אתרים כמו Unsplash.com, ולהציג הררים של תמונות מדהימות. למרות שאני מסכים שהתוצאות יכולות להיות באמת יפות, אני חושב שהתמונות לעיתים קרובות אינן מצליחות להעביר משהו בעל משמעות.

זוהי בעצם הסיבה לכך שהרבה תמות שעומדות למכירה נראות מאד מושכות. הן מסתמכות על תמונות מדהימות, המכניסות חיים לעיצוב- עד שאתה מחליף אותן בתמונות שלך, ופתאום העיצוב נהרס. בהרבה מובנים, זה מתבסס על רעיון שביר. זה דומה לחזיר שבנה את הבית שלו מקש (אובססיית הילדות שלי עם 'שלושה חזירונים קטנים' עוברת לי בראש). בניגוד לכך, אנו רוצים לבנות את הבית שלנו מלבנים, כדי שהוא יוכל לעמוד במבחנים של זמן, תוכן ומטרה. בואו נבדוק כמה דוגמאות שהשיגו בדיוק את זה.

 

עיצוב אתר עם תמונה מרשימה כרקע

MODERNTHEMES.NET

הדוגמא הנחמדה הזו נראית לכאורה כמו משהו שהולך אחרי הטרנד בצורה עיוורת, חוץ מפרט אחד חשוב שמשנה את האתר הזה לדוגמא טובה של איך באמת צריך להשתמש בסגנון הזה. תמונת הרקע לא רק ממלאת את הרקע- התוכן הוא גם חלק מהרקע הקדמי. בצורה היפה שבה התמות שלהם מוצגות באייפד, נראה שהתמות שלהם רספונסיביות מטבען.

 

עיצבו אתר מרשים עם תמונת רקע אווירתית

CREDENCYS.COM

בדוגמא זו נוכל לראות גישה דומה. למרות שבמקרה זה אני מניח שתמונות הרקע הקדמי והרקע האחורי מוזגו זה בזה. למרות זאת, התוצאות עובדות באותה דרך. זה יוצא כתמונה יחידה. ומה שיותר חשוב- שני האלמנטים (הרקע הקדמי והרקע האחורי) מעבירים מידע חשוב. הרקע האחורי מיידע אותנו בנוגע להקשר שבו משתמשים באפליקציה, וכמובן, הרקע הקדמי מראה לנו את האפליקציה עצמה. זה אינו חסר משמעות או רנדומלי בכלל.

 

הסגנון ההיפסטרי

הסגנון ההיפסטרי הוא טרנד אחר שנמצא בנקודת מפנה. הסגנון ההיפסטרי הוא קרוב משפחה של שני הסגנונות הקודמים. לעיתים קרובות הוא מסתמך על אלמנטים של עיצוב שטוח, תמונות רקע עם טאץ' של טיפוגרפיה מעורבת (כמה סוגים של פונטים שמשתמשים בהם בו זמנית), וכמה אלמנטים קישוטיים. בגלל שחלק גדול מהכתבה הזו עוסק בהתפתחותם של סגנונות עיצוב, נראה לי מתאים שנראה איך מתפתח הסגנון ההיפסטרי. כאן ננתח כמה דוגמאות כדי לראות איך זה עובד.

 

עיצוב אתרים בסגנון היפסטרי- ריבוי פונטים

COFFEE BEANS DELIVERED

כאן נוכל לראות את הסגנון ההיפסטרי בפעולה. יש פה לוגו שמרגיש כאילו הוא נלקח מהרבה טמפלטים של לוגואים היפסטריים פופולאריים. מצד אחד זהו עיצוב טרנדי, שנותן לנו תחושה רעננה ומודרנית, שמשתקפת במותג בצורה חיובית. אבל אני חושב שיש פה משהו מעבר לזה. בכך שהם מציגים סגנון היפסטרי, הם מבדילים את עצמם מהמותגים הגדולים. אפשר לומר שבמובן מסוים הם מקבלים את הקטנות שלהם (וזוהי בעצם אסטרטגיית שיווק קלאסית).

 

עיצוב אתר בסגנון היפסטרי רטרו עם דגש על אווירה ופונטים

V76.COM

בסיטואציות אחרות, השימוש בסגנון טרנדי הוא פשוט מאמץ להישאר רלוונטיים. תעשיות האופנה והטיפולים האישיים אימצו את הגישה הזו מזמן. במקרה זה, אתר שמעוצב בסגנון היפסטרי- טרנדי פשוט מעביר לנו את המסר הבא: "אנו חיים בעולם הזה ומודעים למה שקורה פה. יש לנו מוצר שמתאים לעכשיו, ואנו ממצבים אותו כדי להיות טרנדיים ו'בעניינים'". אני בטוח שאם העולם ישתנה מחר וסגנון חדש יכנס לאופנה, הם יעצבו את האתר מחדש כדי להתאים לפרדיגמה החדשה. במקרים מסוימים הסגנון הטרנדי הוא בדיוק זה- טרנדי.

 

מסקנות

אני חושב שהרעיון הכולל, או טרנד במקרה הזה, היא שעיצוב בעל משמעות וכוונה אף פעם לא יצא מהאופנה. סגנונות וטרנדים יכולים לבוא וללכת, אבל אנחנו יכולים בקלות לזרום איתם. במובנים רבים, המטרות האמיתיות אף פעם לא משתנות, למרות שהמברשת שאיתה אנו צובעים אותן משתנה.

 

כותב הכתבה – פטריק מקניאל

דברו איתנו 073-7599428